wtorek, 2 sierpnia 2022

WAKACJE sierpień 2022r - PORT BLANC(BADEN) - L'ILE AUX MOINES(WYSPA MNICHÓW) - VANNES - SENE cz.16

Port Blanc (Baden)

Dzisiaj najpierw przyjechaliśmy na bardzo fajny, chodź też bardzo głośny camperplaz w miejscowości  Baden, bardzo blisko urokliwego Port  Blanc - małej bretońskiej wioski
z portem  z którego promem pasażerskim popłynęliśmy na L'ile aux Moinex (Wyspę Mnichów). Sam rejs jest bardzo krótki - trwa 5 minut. Znaleźliśmy się w miejscu małych, białych domków rybackich, kwiecistych alejek, pięknych widoków na morze. Ogromne bogactwo przyrody. Na samej wyspie gdy byliśmy było bardzo gorąco ale widoki nas urzekły.

Vannes - Sene

To urocza miejscowość z niesamowitymi domkami w obrębie starego miasta. Jest tu również piękny port oraz katedra Sw. Piotra, której budowa rozpoczęła się w XIII w i wraz z licznymi przebudowami  była budowana przez kilka kolejnych stuleci. Katedra reprezentuje mieszankę stylów architektonicznych - gotyk, renesans, elementy romańskie Zachwycające widoki podczas spaceru wzdłuż muru obronnego, gdzie podziwialiśmy piękny ogród stworzony w latach 50 - tych w stylu francuskim oraz liczne baszty.
Miasto to położone jest nad Zatoką Morbihan ( jest porównywana do tej słynnej Ha Long
 w Wietnamie) a jego początki sięgają czasów starożytnych, kiedy to znajdowała się tu celtycka osada. Podziwialiśmy też neorenesansowy budynek ratusza miejskiego.
Nam było bardzo trudno zaparkować, wszystkie polecane miejsca były zajęte. Wjechaliśmy na małe osiedle uznaliśmy, że miejsce jest ok do zaparkowania na kilka godzin zwiedzania. Po powrocie czekała na nas kartka ( to nie był mandat) ręcznie napisana z prośbą aby tutaj więcej kampera nie parkować. Na miejsce noclegu wybraliśmy Sene - niewielką mieścinkę nieopodal.